HSV Lemmer e.o. schenkt AED.......

Dinsdag, 24 oktober 2023

Tijdens de viering van het 25-jarig jubileum van het Dienstencentrum senioren mocht ondergetekende namens onze verenging een Automatische Externe Defibrillator (AED) aanbieden.
Reden van deze gift was een voorval tijdens de wekelijkse biljartavond waar een van de leden getroffen werd door een hartstilstand. Snel ingrijpen van een tweetal leden met ervaring op het gebied van reanimeren, personeel van Suderigge en hun aanwezige AED en later andere hulpdiensten hebben er allen aan bijgedragen dat de persoon in kwestie het er goed vanaf heeft gebracht.
Achteraf kreeg ondergetekende te horen dat de gebruikte AED allereerst een soort van reset nodig heeft alvorens weer inzetbaar te zijn, een verontrustende gedachte voor de omgeving van Suderigge en het Dienstencentrum met veel mensen op leeftijd.
In samenspraak met de overige bestuursleden, die geen moment hoefden na te denken over het voorstel, werd besloten een AED aan te bieden.

Ondergetekende ontvangt uit handen van de penningmeester van het Dienstencentrum de AED om vervolgens in de daarvoor bestemde kast te plaatsen.
De AED is geplaats bij de ingang van het Dienstencentrum aan de Christiaan de Vriesstraat 2, deze plek is gekozen zodat ook eventueel mensen in de omgeving, indien nodig, gebruik kunnen maken van de AED.

Namens het bestuur van HSV Lemmer e.o.,
Hielke Soeten (voorzitter, secretaris)