HSV Lemmer e.o.

Informatie over de hengelsportvereniging Lemmer e.o.

Hengelsportvereniging Lemmer e.o. is een vereniging met meer dan 600 "vaste" leden en is opgericht op 15 november 1957, een vereniging die derhalve al meer dan zestig jaar actief is op het gebied van sportvisserij en visstandbeheer.

De vereniging is aangesloten bij Sportvisserij Fryslân, onderdeel van Sportvisserij Nederland.

Tevens beschikt HSV Lemmer over een eigen aanlegsteiger met 32 aanlegplaatsen voor visboten t.b.v. haar leden.

In het verleden organiseerde onze vereniging diverse viswedstrijden voor haar leden. Helaas hebben we moeten besluiten i.v.m. een teruglopende belangstelling en ondanks een aantal pogingen van het bestuur om het wedstrijdvissen nieuw leven in te blazen deze wedstrijden (voorlopig) niet meer te organiseren. De inmiddels traditionele jeugdviswedstrijd, op de tweede zaterdag in de herfstvakantie, daarintegen is een groot succes met in 2010 een recordaantal deelnemers van maar liefst 38 jongens en meisjes.

Voor haar leden huurt onze vereniging van de gemeente Lemsterland de visrechten in een aantal wateren in Lemmer. In 2009 heeft onze vereniging financieel bijgedragen aan de realisatie van een drietal vissteigers in Oosterzee aan het Tjeukemeer.

Voor het voldoen van de kosten van de Vispas en de contributie van onze vereniging zijn er 2 mogelijkheden: via toestemming van een jaarlijkse automatische incasso of tegen contante betaling. De afschrijving via de automatische incasso van het volgende jaar vindt in de eerste week van november plaats, zodat de vergunningen dan voor 1 januari bezorgd kunnen worden. Leden van de hengelsportvereniging Lemmer e.o die in Lemmer wonen en hun contributie jaarlijks via een automatische incasso laten afschrijven, ontvangen 1x per maand gratis het Visblad.

Voor de aanschaf van een Vispas tegen contante betaling kunt u terecht bij Pet's Place, Vissersburen 50 in Lemmer, u betaalt hiervoor echter een extra toeslag.

U kunt eveneens via onze website een Vispas aanschaffen.

Meer informatie over de contributie en de kosten van de Vispas vindt u op de pagina kosten Vispas. Wij wensen u veel visplezier en hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,