Recordaantal deelnemers jeugdviswedstrijd...

Maandag, 21 oktober 2019

Op zaterdag 19 oktober jl. melden zich rond de klok van 1 uur maar liefst 58 jongens en meisjes, in de leeftijd van 4 t/m 13 jaar, bij het vissersmannetje aan 't Dok voor de jaarlijks jeugdviswedstrijd van HSV Lemmer e.o. Na een kort welkomswoord werd er door de deelnemers een plekje gezocht aan de waterkant en nadat de hengels in  gereedheid waren gebracht werd door Jan via het blazen op een toeter het startsignaal gegeven. Gelukkig waren de weergoden ons ook deze middag weer goed gezind.

Al snel klonk de veel gehoorde kreet deze middag "vis", welke voornamelijk bestond uit grondels, baarsjes en een enkele voorn. De goede vangsten bezorgden de vrijwilligers voor het meten en noteren van de vangsten handen vol werk.
Klokslag drie uur werd de wedstrijd beëindigd, waarna de deelnemers allereerst werden getrakteerd op een patatje en een frisdrankje. Na het nodige telwerk kon de einduitslag in de twee leeftijdscategorieën (t/m 9 jaar en 10 t/m 13 jaar) worden opgemaakt. De nummers 1  t/m 3 uit de beide caterorieën ontvingen een waardebon te besteden bij Pet's Placeen, met daarnaast voor de beide nummers 1 een fraaie herinneringstrofee. Alle overige deelnemers ontvingen eveneens een waardebon te besteden bij Pet's Place.

Uitslag categorie t/m 9 jaar: 1. Chris Lemstra (9 jaar) 388 cm, 2. Dylano Ploegstra (8 jaar) 220 cm, 3. Daan Hoogendoorn  (5 jaar) 184 cm.
Uitslag categorie 10 t/m 13 jaar: 1. Fabian Dobbertin (10 jaar) 464 cm, 2. Amarins Ykema (12 jaar) 323 cm, 3. Stijn de Jong (12 jaar) 322 cm.
De volledige uitslag is ook na te lezen op het Lemster Nijs, klik hiervoor op de volgende link: Lemster Nijs.
Tot slot nog een woord van dank aan de havendienst die er weer voor had gezorgd dat de visplek vrij van boten is gehouden en natuurlijk onze vaste groep van vrijwilligers: Jan, Marten, Wabe, Henk, Roelie, Gerard en Richard, die ook dit jaar weer hebben bijgedragen aan een zeer geslaagde middag.
Voor meer foto's klik op de volgende link: jeugdviswedstrijd 2019.