Visfeest aan 't Dok .........

Dinsdag, 7 november 2023

Ondanks het miezerige weer aan het begin van de middag melden zich een recordaantal (59) jongens en meisjes zicht bij het vissersmannetje om zich in te schrijven voor de jaarlijkse jeugdviswedstrijd van HSV Lemmer e.o.
Na een korte voorbereiding voor het gereed maken van de hengels volgde om exact half twee het startsignaal van de wedstrijd. De vangsten, voornamelijk grondels, baars(jes), een enkele voorn en een prachtige winde, over het parcours waren nogal al wisselend. Slaagde een deel van de deelnemers de ene na de andere vis ter meting aan te bieden, bleef bij andere deelnemers de dobber roerloos staan, maar we noemen het dan ook vissen en niet vangen. Na anderhalf uur klonk het eindsignaal van de wedstrijd en kon de uitslag worden opgemaakt. Alvorens er werd overgegaan tot de prijsuitreiking werden de deelnemers allereerst weer getrakteerd op een patatje en een frisdrankje naar keuze. Na het snelle rekenwerk van Frans kon vervolgens worden begonnen met de prijsuitreiking. De nummers 1 t/m 3 in de beide leeftijdscategorieën ontvingen uit handen van bestuurslid Jan v.d. Werf een waardebon te besteden bij Pet's Place en daarnaast ontvingen allen een fraaie herinneringsbeeldje. Alle overige deelnemers ontvingen overigens ook een waardebon te besteden bij Pet's Place. Winnaar van het vangen van de grootste vis dit jaar was Naud Lindeboom met een winde van 28 cm, ook hij ontving een waardebon.

Winnaars jeugdviswedstrijd 2023: achterste rij van links naar rechts Jippe v.d. Veer (nr. 1 cat. 10 t/m 14 jaar met 250 cm), Jurre Schaap (nr. 3 cat. 10 t/m 13 jaar met 231 cm) en Rutger Anema (nr. 2 cat. 10 t/m 13 jaar met 240 cm). Links voor Naud Lindeboom (winnaar vangst grootste vis, winde van 28 cm), vervolgens winnares cat. t/m 9 jaar Julia Schreuder met 385 cm, nr. 2 Arjen Anema met 304 cm en Dieke Meijer met 239 cm.
We kunnen wederom terugzien op een geslaagde middag, waarbij we uiteraard onze vaste vrijwilligers Janneke, Wietze, Marten, Wabe, Henk, Roelie, Richard, Ko en extra hulp Hendrik hartelijk danken voor hun bijdrage aan het laten slagen van deze middag. Frans voor het verzorgen van de waardebonnen en het nodige rekenwerk en uiteraard Jan voor het regelen van het parcours, het beschikbaar stellen van de hengels en het verzorgen van de herinneringsbeeldjes.
Ook worden door Jan ieder jaar een serie prachtige foto's gemaakt, klik op de volgende link om ze te bekijken: jeugdviswedstrijd 2023.
De volledige uitslag en eveneens een prachtige fotoreportage zijn te bekijken op het Lemster Nijs.