Geslaagde forelvisdag....

Zondag, 6 oktober 2019

Zaterdagmorgen 5 oktober jl. verzamelden zich 24 leden van onze vereniging bij het Fedde Schurerplein. Na het welkomswoord van de voorzitter vertrok het gezelschap, jong en oud, richting Luttelgeest om te gaan forelvissen in een van de vijvers van de Forelwereld.
Na het gereed maken van het te gebruiken materiaal kon tegen de klok van acht uur worden begonnen met vissen. Ook moesten er keuzes worden van het te gebruiken aas zoals powerbait, meelwormen en wasmotten om de volop aanwezige forellen te verleiden tot een aanbeet. Onder de vissers bevonden zich ook een aantal zeer "ervaren" forelvissers en al snel werden de eerst forellen gevangen.
Nadat door de eigenaar van de vijvers nog een aantal verse forellen aan de vijver waren toegevoegd nam de activiteit in  het water zichtbaar toe. Maar net als bij iedere andere tak van de hengelsport is het altijd maar weer afwachten of de aanwezige vis zich tot een aanbeet laat verleiden, we noemen het daarom ook vissen en niet vangen!
Halverwege de morgen werden de vissers getrakteerd op een lekker bakje koffie.
Ook ons bestuurslid en fotograaf Jan was deze morgen aanwezig en maakte een aantal fraaie foto's.

Om kwart voor twaalf werd gestopt met vissen en was er de gelegenheid voor het schoonmaken van de gevangen forellen.
Helaas was niet iedereen er in geslaagd om een forel aan de haak te slaan, maar  de prachtige omstandigheden en goede sfeer maakten veel goed.
In de kantine van de Forelwereld werd onder het genot van een drankje nog enige tijd nagepraat over de ervaringen van deze morgen en afgesloten met een lekkere maaltijd.
Tot slot: gehoord de vele positieve reacties een zeer geslaagde morgen die zeker voor herhaling vatbaar is.