Jeugdviswedstrijd 2011

Viswedstrijd 2011 voor de jeugd van Lemsterland

Afgelopen zaterdag organiseerde HSV Lemmer e.o. haar jaarlijkse viswedstrijd voor de jeugd van Lemsterland in het Dok bijhet Vissersmannetje. Er werd gevist in twee leeftijdscategorieën t/m 9jaar en 10 t/m 12 jaar. Zo'n 45 kinderen hadden zich ingeschreven voor de wedstrijd, kinderen die geen hengel bij zich hadden konden één in bruikleen krijgen van de hengelsportvereniging. Nadat iedereen zijn hengel had klaar gemaakt gaf de voorzitter van de hengelsportvereniging om één uur het startsein voor de wedstrijd. Onder een prachtig herfstzonnetje gingen 45 kinderen van start voor het kampioenschap van Lemsterland. Na een half uur vissen was de vangst nog minimaal, het wilde niet erg bijten wat voor de meeste kinderen toch een teleurstelling was, maar desondanks hielden ze de moed er toch in.Er waren een paar kinderen die, wat betreft de vangst, er met kop en schouders bovenuit staken en dat waren o.a. Anniek en Nils Haringsma, zij vingen de een na de ander. Na bijna 2 uurtjes gevist te hebben maakte de voorzitter een eind aan de wedstrijd en nodigde alle deelnemers uit om mee te gaan naar snackresto bij de Toer waar ze drinken en een patatje van de hengelsportvereniging aangeboden kregen. Daarnaast kreeg iedereen ook een tegoedbon, tot 29 oktober te besteden bij Pet's Place voor een hengelsportartikele naar keuze. Na de prijsuitreiking bedankte de voorzitter met name alle vrijwilligers voor hun geweldige inzet want zonder deze vrijwilligers kan ook de hengelsportvereniging een dergelijke wedstrijd niet organiseren, zeker niet bij een viswedstrijd met een dergelijke opkomst. In de categorie t/m 9 jaar ging de 1e prijs en kampioen van Lemsterland naar Anniek Haringsma (9 jaar) met 414 cm, 2e prijs Rense Boersma (8 jaar) met 143 cm, 3e prijs Luuk Smand met 114 cm. In de categorie 10 t/m 12 jaar was de 1e prijs en kampioen van Lemsterland voor Nils Haringsma met 281 cm, 2e prijs Wietse v.d. Bijl. De prijzen bestonden deze keer uit waardebonnen en de beide eerste prijswinnaars ontvingen nog een herinneringsbeker. Al met al wederom een zeer geslaagde viswedstrijd waar de hengelsportvereniging trots op kan zijn. Tot slot een woord van dank aan de sluis- en brugwachter voor het vrijhouden van de kade en snackresto bij de Toer voor hun medewerking. Graag tot volgend jaar.

Jan v.d. Werf (voorzitter HSV Lemmer e.o.)

Voor meer foto's van de wedstrijd ga naar jeugdviswedstrijd 2011