Anne D. v. Assen winnaar jubileumwedstrijd HSV Lemmer e.o. ..

Maandag, 25 september 2017

Even na zes uur melden de eerste deelnemers aan de jubileumwedstrijd van HSV Lemmer e.o., ter ere van het 60-jarig bestaan, zich in het Baken, waar de koffie en cake al klaar stonden. Om half zeven werd gestart met de loting voor een stek in een van de drie uitgezette vakken aan het PM-kanaal te Spannenburg. De enveloppes met steknummers waren verdeeld over prachtige caps met logo en opdruk, welke de deelnemers na het maken van hun keuze mochten behouden. Na het openingswoord van de voorzitter vertrokken de deelnemers omstreeks zeven uur richting het PM-kanaal te Spannenburg. Mogelijk dat de mistige omstandigheden de oorzaak was van het missen van een afslag door de enige vrouwelijke deelneemster, maar die vervolgens via de telefoon alsnog in de goede richting van Spannenburg werd geloodst. Aangekomen op het parcours was er voor de deelnemers allereerst tijd voor het maken van een keuze:  vissen met de vaste stok, de feeder kort bij of tegen de overkant van het kanaal. Voor degene die kozen voor de laatste optie was het door de laag staande zon en mistige omstandigheden aanvankelijk lastig een richtpunt te vinden voor het opbouwen van de voerplek.
Om half negen werd door Jan v.d. Werf het startsein gegeven voor de wedstrijd. Al snel kwamen er de eerste berichten dat aan het begin van het parcours de eerste brasems waren gevangen. Verder viel op dat er veel kleine en maatse baarzen werden gevangen, ook werd duidelijk dat de vangsten op de verschillende stekken nogal grillig waren. In de loop van de morgen nam door het prachtige weer ook de pleziervaart op het kanaal behoorlijk toe, waardoor het  voor de feederaars met een voerplek aan de overkant van het kanaal behoorlijk lastig vissen werd. Omstreeks half twaalf kregen de deelnemers een heerlijk broodje bal en een frisdrankje aangeboden.
Na vier en half uur vissen werd de wedstrijd beĆ«indigd en kon na het wegen en terugzetten van de vis de einduitslag worden opgemaakt.

Omstreeks twee uur keerden de deelnemers terug naar het Baken, waar vervolgens onder het genot van een hapje en een drankje de wedstrijd nog eens werd na besproken, vooral wat er goed en fout was gegaan en of de gemaakte keuzes wel de juiste waren geweest.
Nadat inmiddels ook een aantal van onze leden en trouwe bezoekers van onze ledenvergadering en ons erelid Engele Post binnen waren gekomen voor een hapje en een drankje kon de voorzitter, na allereerst een ieder die had bijgedragen aan het slagen van deze dag hiervoor hartelijk te bedanken, beginnen met de prijsuitreiking.Alle deelnemers ontvingen, met uitzondering van de algeheel winnaar en de vakwinnaars, op basis van de einduitslag per vak een cadeaukaart te besteden bij de keurslager. Voor de vakwinnaars was er naast een fraai herinneringsbord een enveloppe met inhoud, daarnaast ontving de algeheel winnaar een fraai beeld in de vorm van een visserman.

V.l.n.r. Anne D. v. Assen (HSV De Deinende Dobber) algeheel winnaar met 9332 gr., Klaas Bakker (HSV
                         Ons Genoegen Makkum) vakwinnaar met 6570 gr., en Ko Jakobs (HSV Lemmer e.o.) vakwinnaar met 8393 gr.

Na afloop van de prijsuitreiking bedankte de voorzitter alle deelnemers nogmaals voor hun deelname en bijdrage aan een geweldig geslaagde dag onder werkelijk ideale omstandigheden.
Er werden voor en tijdens de wedstrijd en van de prijsuitreiking door Jan v.d. Werf prachtige foto's gemaakt; klik op de volgende link voor het bekijken van het fotoalbum: jubileumwedstrijd 2017.

Uitslag per vak:

Vaknr.                Naam                             Vereniging                                  Gewicht                          Plaats
A 1                     Piet Topma                    Ons Genoegen Makkum            7256                                   2
A 2                     Gjalt de Vries                 HSV Lemmer e.o,.                     3071                                   6
A 3                     Edwin Plomp                 't Poldervoorntje                          5031                                  4
A 4                     Adrie de Boer                De Voorn H'lingen                      3258                                   5
A 5                     Anne D. v. Assen          De Deinende Dobber                  9332                                   1 (vak + algeheel winnaar)
A 6                     Siem Vos                       HSV lemmer e.o.                        1744                                 10
A 7                     IJsbrand Kiela               De Bears Balk                             6944                                  3
A 8                     Harry Jakobs                 HSV Lemmer e.o.                       2739                                  7
A 9                     Fred v.d. Ham               De Bears Balk                             2536                                  9
A 10                   Tonnie Landskroon       Ons Genoegen Makkum             2540                                  8